۱۳۸۸ فروردین ۳۱, دوشنبه

تمرین و کامپیوتر(Computer & Exercise)

قبلا در اینجا به ارگونومی(Ergonomy)کامپیوتر اشاره گردید.در این پست یکسری از تمریناتی که به هنگام کار با کامپیوتر قابل انجام می باشد,در تصویر زیر نشان داده شده است.


جهت دیدن تصویر در سایزی بزرگتراینجا Click نمایید

رعایت چند نکته مهم به ویژه برای کسانی که مدت زمان بیشتری را با کامپیوتر و اینترنت سپری می کنند عبارتنداز:

-پرهیزاز زمان نسبتا طولانی کار با کامپیوتر یا اینترنت
-هر چهل یا پنجاه دقیقه از جای خود برخاسته و قدم بزنید و اگر مجبور به ادامه کار هستید,تمرینات فوق را انجام دهید.
-تمرین شماره 11 در حالت ایستاده نیز قابل انجام می باشد.
-اصول صحیح نشستن و میز کار استاندارد را حتما درنظر داشته باشید.
-استراحت به چشم ها در فواصل کاری بسیار مهم است.مثلا هر بیست دقیقه تمرکز و نگاه خود را برای مدتی از روی صفحه نمایش به جایی دورتر مد نظر قراردهید.
-درصورت تشدید درد ناحیه گردن,ستون فقرات کمری,درد شانه و یا مچ دستی که موس را حرکت می دهید از ادامه فعالیت تا زمان کاهش درد و برطرف شدن آن خودداری نمایید.
-جهت جلوگیری و پیشگیری از درد مچ دستی که موس را حرکت می دهید لازم است که مچ و انگشتان دست را خم و راست کنید و همچنین می توانید مچ دست را در دو جهت مختلف بچرخانید.
اعتیاد به اینترنت حتی درصورت رعایت موارد فوق,عواقب ناگواری خواهد داشت که دردهای مفصلی و عضلانی,مشکلات عصبی,بیماری های دیسک بین مهره ای,اختلال چشم,مشکل روحی و ذهنی و... را می توان ذکر کرد.

استفاده از مطالب درصورت ذکر منبع مجاز می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر