۱۳۸۸ اسفند ۲۹, شنبه

سال نو بر همه ایرانیان مبارکباد

۴ نظر:

  1. آقای دکتر سلام
    ضمن تبریک سال جدید و تشکر از جنابعالی به خاطر راهنمایی های ارزنده شما، من 27 سال دارم و مشغول گذراندن سربازی هستم، متاسفانه بعد از ام آر آی متوجه شدم که acl زانوی من دچار partial tear شده است. و متخصص ارتوپد برای من 30 جلسه فیزیوتراپی تجویز کردند، با توجه به اینکه من ورزشکار نیستم و بصورت حرفه ای ورزش نمیکنم،آیا این نوع پارگی با فیزیوتراپی و تقویت عضلات و یا هر کار دیگری مثل آب درمانی، قابل ترمیم است؟ آیا نیازی به عمل نیست؟ در ضمن زانوی من ورم نکرده و درد خفیفی دارم و راه رفتنم تقریبا طبیعی است؟ از راهنمایی های ارزنده شما بینهایت سپاسگزارم.
    با تشکر

    پاسخحذف
  2. با توجه به گزارش ام آر آی و همچنین شرح حالی که مطرح نمودید,با فیزیوتراپی مشکل شما قابل برطرف شدن است.با کاهش درد,سطح تمرینات جهت تقویت عضلات افزایش می یابد(طبق نظر همکاران).
    موفق و پیروز باشید.

    پاسخحذف
  3. با سلام مجدد
    از راهنمایی شما سپاسگزارم، جسارتا سوال دیگری داشتم، آیا بعد از ترمیم شدن رباط صلیبی میتوانم ورزش سبک و به اصطلاح نرمش کنم یا خیر؟ چند وقت بعد از ترمیم میتوانم ورزش کنم؟ بعضی از دوستان غیر متخصصم میگویند که ممکن است مجددا رباط پاره شود، بهتر است عمل کنید. آیا با ورزش و نرمش امکان پاره گی رباط وجود دارد یا خیر؟

    پاسخحذف
  4. پیشرفت شما در تمرینات از یک سطح پایین تر به یک سطح بالاتر معیار اصلی است.اگر طی زمان با افزایش سطح فعالیت به طور تدریجی علایم منفی ایجاد نشود,مشکلی وجود نخواهد داشت.

    پاسخحذف